Kebab

Ja det finns en ännu mer lokal pizzeria i mitt närområde. Detta är en relativt ny pizzeria. Lokalen byter ägare ungefär vartannat år.

Hursomhelst så har de förbaskat goda pizzor och man kan alltid specialanpassa dem, tex jag och Träsktrollet som är helt vansinnigt förtjusta i ost beställde en bacon och salami pizza med extra ost OCH blåmögelost. Den pizzan kunde nog snarast räknas som biologiskt stridsmedel, men smaskens var den! Dock så fet.

Idag så beställde jag en Kebab, men ville återigen ha lite special. Jag vill nämligen ha en tesked cayennepeppar och ingen röd sås. Nåja de ställer som alltid upp och de börjar baka ett bröd som ser ut som en calzone, men som tydligen är mitt kebabbröd och jag får en kebab som smakar smaskens, men som förmodligen skulle kunna mätta en hel bananrepublik, typ Närke, ja åtminstone Viby i Närke.

Förmodligen missuppfattade de mig, för det var inga grönsaker eller sallad i Kebaben. Utan enbart kött, cayennepeppar och vitlökssås, ja och så brödet så klart.

Jag kunde inte låta bli att väga kebaben när jag kom hem med den. 720 gram! Jag har fasiken mat i en halv vecka, om inte Träsktrollet och Kontorstrollet kommer förbi.

Hälsar,

Ingi

Kommentera

