Semikolon och utropstecken

Ja nu är jag ju bara ett stort fult grönt träsktroll, men ändå så blir jag lite upprörd när vissa av mina beteenden kritiseras offentligt på nätet. Ok jag kan nästan acceptera att pissenisse, prinsessan och Ingi kritiserar mig för att jag råkar svälja en kattunge, en räv, en killing eller en kyckling då och då, i synnerhet som jag påstår mig vara vegetarian.

Men att påstå att jag använder mig av för många semikolon, utropstecken, parenteser och hakparenteser tycker jag är helt absurt. Jag försörjer mig ju för böfvelen som C-programmerare. Hur i helskotta ska jag kunna göra detta utan att få använda dessa tecken?

Nåja, nu har jag ändå varit i kontakt med svenska språkrådet och har fått licens till 500.000 semikolon per år i kod och 5 stycken i löpande text. Jag har även fått licens till 350.000 parenteser i kod och 20 stycken i löpande text per år. Utropstecken var värre. Jag får enbart använda 200 i kod och 7 i text under det närmaste året. Hakparenteser får jag däremot använda hur mycket jag vill! Aj satan där gjorde jag av med ett utropstecken, nu har jag bara 6 stycken kvar.

Gnäller Träsktrollet

Kommentera

