Täcken

När mor i huset, dvs pissenissan, blir riktigt sur på undertecknad, så vänder hon mitt täcke 90 grader mitt i natten. Varvid jag får ett väldigt brett men kort täcke. Detta gör att jag fryser om fötterna och överkroppen, men har det ganska varmt och mysigt kring mellangärdet.

När detta händer så hämnas jag genom att krypa ner i hennes del av sängen och gosar lite, och så sparkar jag loss hennes nedvikning av täcket under madrassen i nederänden av sängen.

I bästa fall så slutar det med kuddkrig.

Hälsar Kuddkrigarna.

Kommentera

