O Captain my captain!

Undertecknad tillhör ju de få personer som ibland har det trevligt när jag är iväg och handlar. Det beror väl delvis på lättnaden att komma iväg från träsket, men mest på grund av att jag ofta lyckas träffa på lite smågalna och roliga ungar i affären.

Senast jag var och handlade, stod jag och letade efter potatissallad på extrapris i potatissalladsdisken, varvid jag ser något komma från min högra baksida som var lite stort och skrämmande! Jag vänder mig om och ser en liten dam som står i fronten på en kundvagn, ungefär som Kate Winslet i filmen Titanic, men med handen i honnör. Undertecknad blev ju så perplex att jag bara skrattade. Men trots min perplexitet så återgäldade jag honnören, med kommentaren ”Kapten”. Den unga damen blev mycket nöjd med min reaktion.

Vi träffades några gånger till i affären och gjorde självklart honnör till varandra.

Ja, man har inte roligare än man gör det. Men barn möjliggör att livet blir lite roligare.

Hälsar Ingi.

 

Kommentera

