Bornholm

Undertecknad och pissenissan har ju varit ett antal gånger på cykelsemester på Bornholm. Några gånger utan småpissenissorna, men även några gånger med dem.

Nu har dock pissenissan föreslagit att vi ska göra en ny cykelsemester på Bornholm, varvid undertecknad snabbt frågar: ”Får jag ta med mig pissenisse, Träsktrollet, Kontorstrollet, åsnan och Draken?”

”Väx upp”, säger pissenissan då. De där figurerna finns ju bara i din fantasi.

Men då undrar jag vad vi gör med alla grisarna, getterna, kossorna, hönsen, hästarna, åsnorna, rävarna, gässen, hundarna och fåren?

”De finns bara i din fantasi”, säger pissenissan då.

Men jag vet uppriktigt att jag faktiskt haft fem stycken rävar, som jag dock inte ägde, men som ändå sköts av kommunens ”viltvårdare”. Det var ju för helskotta fina skabbfria rävar.

”LÅT BLI MINA RÄVAR!”

Nästa ”viltvårdare” som kommer att skjuta mina rävar kommer jag att bita i knävecket med oborstade tänder. Då kommer viltvårdaren att ha djäklig dålig andedräkt i knävecket!

Hälsar Ingi, Träsktrollet, Kontorstrollet och Jacko.

PS,

Det fanns en film som hette: ”They shoot horses, don’t they?” I Tyresö så är finns det en film som heter ”De skjuter våra rävar, eller hur?”

/DS

Kommentera

