Petra Mede, Atlantis och Robert Lind i Kramfors.

Undertecknad har ju lite svårt att tro på att Petra Mede verkligen existerar. Jag har förvisso hört talas väldigt mycket om denna mystiska person, och trots att jag tror på mytiska varelser s.s. Träsktroll, Kontorstroll och drakar, så har jag ändå svårt med att acceptera en företeelse som är så berömd som jag aldrig lyckats se på annat än Google och Wikipedia.

Jupp jag har som sagt Googlat henne och får fram att hon varit programledare för obskyra program som ”Mello”.

”Vad för böfvelen är Mello?”, utropar både Öfversten och undertecknad! Det  visar sig tydligen vara en förkortning för ”Melodifestivalen”, som både jag och Öfversten slutade titta på 1974. Även om vi för gemenskapens skull försöker titta på den med familjen ibland, men då somnar vi snabbt mitt i första låten.

Idag var undertecknad överlycklig, ity jag trodde att jag såg Petra Mede på TV. Jag har ju hört att hon är mörkhårig och snygg. Så undertecknad ropade på pissenissan och sa: ”Ja nu har jag äntligen sett Petra Mede!” Icke sa pissenissan det där är Tilde de Paula.

Jag måste nog erkänna att vare sig jag eller Öfversten tittar så där väldigt mycket på TV, men vi har ju ändå tittat en del på Parlamentet, även om det med största sannolikhet var mer än ett decennium sen. Men därifrån kommer vi mest ihåg skalliga män, s.s. Henrik Dorsin, Magnus Betnér, Henrik Hjelt, Johan Rehborg och Helge Skoog. Vi kommer också ihåg några vackra damer s.s. Sissela Kyle, Pia Johansson, Annika Lantz och Babben Larsson. Men vad jag kommer ihåg så var det enbart Babben som var mörkhårig.

Ju mer man hör om något som man inte riktigt får bevis på att det existerar, så ökar både min och Övferstens skepticism. Atlantis, Jesus, Robert Lind eller Petra Mede. Bilder på Google övertygar varken undertecknad eller Öfversten.

Hälsar Konspirationsteoretikerna.

 

Kommentera

