Fåglar och rävar

Undertecknad är inte så jätteförtjust i fåglar, förutom just örnar, hökar, falkar, ugglor, sparvar, papegojor, kakaduor, starar, hackspettar, gröngölingar, domherrar, lunnefåglar, blåmesar, talgoxar, pingviner, korpar och klippsmygar.

Ja egentligen är väl det så att de enda fåglar som jag inte är så jätteförtjust i är stadsduvor och måsar.

Har ni märkt att Stockholms stadsduvor inte ens flyttar på sig när de är mitt i ens gångväg? Nåja det brukar undertecknad utnyttja genom att helt enkelt böja mig ned, grabba tag i duvan och vrida av nacken på den. Gratis middag tänker undertecknad och kokar ”colombe au vin”. Många billiga middagar man fått på det sättet. Har man inte råd med rödvin så fungerar det lika bra med selleri och T-sprit.

Nu undrar förmodligen alla mina två fiktiva läsare vad rävarna i rubriken har med det här inlägget att göra. Och det mina kära läsare får ni vänta på, för jag vill ha en räv bakom örat.

Hälsar räven.

Kommentera

