Vad tycker du?

”Men vad tycker du?”, fick undertecknad som fråga på ett trist möte som jag mer eller mindre somnat på.

Mitt svar var väl kanske inte riktigt var vad de förväntat sig, eftersom mötet handlade om testfall av mjukvara och mitt svar var följande:

”Jag tycket att de hundratusen rikaste personerna i världen borde ge bort 70% procent av sin förmögenhet, den nästa miljonen av de rikaste av personerna borde ge bort 50% av sin förmögenhet och de nästa 10 miljonerna av de rikaste personerna borde ge bort 30% av sin förmögenhet. Och de borde ge bort alla dessa pengar till SOS barnbyar och Unicef”, svarade undertecknad.

Det blev helt tyst i mötesrummet i närmare två minuter, innan projektledaren harklade sig och frågade om jag höll med om att beskrivningen av testfallet var bra eller inte.

Så mitt råd är: Sov inte på projektmöten!

Hälsar sjusovaren.

PS

Det var väl ändå tur att jag inte la till: ”För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras”. Det  är reserverat för min kollega J Cato att använda sig av om och när han somnar i möten.

/DS

 

Kommentera

