Tänka efter före

Ja ni mina trogna fiktiva läsare, dvs alla två.

Ibland får man ångra vad man skrivit här på bloggen.

Vad jag mest fått ångra, är att jag framställde en DN-kåsör som väldigt bra, utan att säga att alla de andra var lika bra.

Först kom ju träsktrollet och skrek om att Lotta O var minst lika bra. Sen kom träsktrollet igen tillsammans med ett antal grisar och förklarade att Nisse var grisarnas favorit. Till yttermera visso så kom prinsessan med en sur min och undrade varför jag inte framfört Herr B’s förträfflighet? Prinsessan har ett gott öga för just Herr B. Hon har inte ett alls lika gott öga för mig, ity hon anser att jag bara skriver trams.

Så fortsatte det hela veckan med den ena efter den andra som undrade varför jag ignorerat just deras favoritkåsör.

Och mitt enda svar är: Jag sa att han var en av de bästa. Om alla är jättebra så gäller det epitetet dem också.

/Hälsar den misslyckade kåsören.

PS

Jocko kom i alla fall och gav mig en liten tröst. Han sa att undertecknad faktiskt var hönsens favoritkåsör.

”Nej men vad kul!”, utropade jag. ”Har de läst min tramsblogg?”

”Nä, det vet du väl att hönsen inte kan läsa”, svarade Jocko.

”Men har du läst bloggen för dem?”, undrade jag.

”Nä de skulle ändå inte begripa den”, sa Jocko , hänsynsfullt försummande det sorgliga faktum att det förmodligen är ingen som begriper sig på den här tramsbloggen.

”Jamen, hur kan jag då vara deras favoritkåsör?”, frågade undertecknad.

”Jo, du ger dem mat, och det gör inte de andra”, svarade Jocko.

Så mina vänner och ovänner, är man en usel skribent så får man se till att muta sin omgivning för att få uppskattning.

/DS

 

Kommentera

