Våndan med väta

DN’s utmärkta krönikör, Per Mortensen, har skrivit en krönika med titeln ”Våndan med väta” som publicerades i Torsdagens upplaga av DN.

Det är en mycket underhållande och väl skriven krönika. Lite tramsig sådär, men inte i närheten av undertecknads tramsighet. Men skrivstilen är skrämmande likt min skrivstil, förutom just nivån på tramsighet.

Har jag på något undermedvetet sätt blivit påverkad av Per Mortensens skrivstil, eller har han börjat kopiera mig?

Njaaa, det senare alternativet tror jag inte riktigt på, ity jag enbart har två läsare och jag tror inte att en av DN’s bästa krönikörer är en av de två läsare som följer min och pissenisses lilla tramsblogg.

Hälsar Ingi och pissenisse.

PS.

Men man kan ju alltid hoppas 🙂

/DS

Kommentera

