Undertecknad och stortår

Undertecknad har ibland, men tack och lov inte så ofta, ont i ryggen. Ibland får jag ryggskott och ibland bara något som ligger och gnager nere i ländryggen.

Nu berättar man inte gärna om sådana här svagheter i Träsket, ity kommentarerna brukar vara ”Ryggskott, du behöver snarare ett skott i rxxxan”, eller ”Ont i ryggen, vid franska revolutionen blev de giljotinerade, de hade varigt jäkligt glada för lite ryggskott!”

Så jag har lärt mig att stretcha bort åtminstone lindriga ryggskott, för att slippa kommentarerna från Träskmedborgarna.

Idag hade undertecknad lite öm rygg och började därför med mina stretchövningar för att undvika ett ryggskott. Och döm om min förvåning att jag som gammal och ful gubbe faktisk kunde suga på mina egna stortår! Det var ju såklart ingen vidare smaksensation. Smakade mest gammal svettig strumpa och man fick lite ludd i munnen som tack för tjänsten. Men ändå! Alla tycker ju att det är så gulligt när en 4 till 6 månaders bebis suger på sin stortå.

Ja jag får väl erkänna att undertecknad med största sannolikhet inte var speciellt gullig när jag sög på mina stortår. Men bara det att jag kan, gör mig lite stolt.

Hälsar Stortåsugaren.

 

Kommentera

