Den stora lila soffan och jag

Undertecknad har ju i princip ingenting emot soffor. Tvärtom jag huserar ett antal soffor och några av dem är mina bästa vänner, ity jag trivs att slappa i dem.

Men jag uppskattade inte att det dök upp en STOR LILA soffa som nu ockuperar min hall, samt är så STOR och LILA att man inte kan förflytta den ifrån hallen till något annat rum, på grund av att dörröppningarna är för små för denna JÄTTELIKA LILA soffa.

”Hur tänkte du nu?”, frågade jag den yngsta lillpissenissan, som är ägare till den STORA LILA soffan. ”Ska vi ha en JÄTTELIK LILA soffa stående i vår hall tills du väljer att flytta tillbaka till Sverige om typ sjutton år?”

”Jaha”, svarar den yngsta lillpissenissan, och frågar mig om jag är rasist och invandrarfientlig, ity jag inte är villig att ge den JÄTTELIKA LILA soffan asyl i mitt hem?

Vad svarar man då? Är man rasist för att man inte gillar lila och vill kunna gå in och ut genom ytterdörren?

Undrar Ingi Björnsson

PS.

Detta är INTE en allegori utan handlar om en rent fysisk och i verkligheten existerande JÄTTELIK LILA soffa som står i min hall.

/DS

 

Kommentera

