Strutsar och Lejon

Det finns tydligen en strutsrörelse som är ute efter att ta över världsherraväldet. Ungefär som folk har påstått att Illuminati och andra organisationer har försökt göra under sekler.

Personligen har ju undertecknad alltid ansett att strutsar är i princip lika dumma som höns, dvs betydligt mer korkade än katter, råttor och tom möss.

Men  nu har jag fått reda på utav en säker källa, att detta tydligen bara är en maskering, som en förberedelse innan revolutionen, när strutsarna tar över världsherraväldet. Egentligen är tydligen strutsarna typ lika smarta som varelser från yttre rymden, s.s. E.T, alien, Spock, etc.

Själv har jag alltid trott att det antingen är grisarna, delfinerna eller rävarna som kommer att ta över världen, men eftersom det ändå är ett riktigt lejon, dvs djurens konung, som berättat detta för mig så måste jag ju ändå ta detta med visst allvar.

Eftersom jag personligen inte är bekant med en enda struts, så är jag dock lite orolig över hur vår nya värld styrd av strutar kommer att vara. De verkar ju vara rätt så snobbiga. Ja ungefär som att de helst går omkring i frack, fluga, hög hatt samt monokel.

Jag har inte vågat ta upp detta med de övriga invånarna i Träsket, ity jag vet vad de tycker om strutsar, dvs inte! Men en viss oro infinner sig.

Så vad tror ni sker, undrar Ingi Björnsson.

Kommentera

