Träsktrollet och bloggen

Träsktrollet börjar tyvärr bli lite mediakåt och undrar varför jag inte skrivit några inlägg de senaste dagarna, varvid mitt svar blir: ”Det har ju inte hänt något i Träsket den senaste veckan som är värt att berätta.”

Då blir Träsktrollet lite upprörd och höjer sin stämma bara lite i falsett, och hävdar att jag kan ju berätta om lammningen och de senaste griskultingarna. Varvid mitt svar blir ”Lammen föddes i februari och mars nu är det november och visst det har fötts några griseknoar sedans dess, men det är ju inte precis förstasidesnyheter!”

Så nu har Träsktrollet suttit och Skypat och/eller Tapatalkat med Kontorstrollet i Seattle i flera timmar över vad de ska göra för spektatulärt för att jag ska göra ett nytt inlägg. Jag försöker desperat förklara för dem att det helst INTE ska involvera sprängmedel eller andra drastika åtgärder. ”Kom på ett gott vegetariskt matrecept”, var mitt tips till de två trollen. ”Gärna ett som inte innehåller katter, griskultingar, kaniner eller rävar”, var mitt fortsatta förslag. Som tur var räckte det som distraktion. På tal om mat så gick bägge trollen till köket, på var sin sida om Atlanten, och började laga mat. Och med tanke på hur Träsktrollet lagar mat så blev det tillräckligt för alla invånarna i Träsket och tillräckligt för matlådor i en vecka eller två. Men inte blev det så värst vegetariskt, men jag tror och hoppas att inte någon räv gick åt. Jag ska gå ut och räkna rävarna under veckan.

Hälsar eran Träsk-reporter.

Kommentera

