pissnissebloggen& surrealism

Just nu är pissenissebloggen rejält surrealistisk. Den har helt plötsligt börjat handla om Träsket och invånarna i detta träsk, istället för att dessa invånare tidigare enbart varit stödfigurer i de reflektioner som jag haft om händelser som jag upplever i mitt eget liv eller i samhället runt omkring.

Dock är det så att har jag börjat fantisera om dessa fiktiva varelser, nåja alla är ju inte helt fiktiva, en del är baserade på verkliga människor i min närhet, men de flesta är ju enbart skapade i min fantasi, och jag har då kommit på att det är ganska kul att hitta på berättelser om dessa varelser.

Nu har jag ju inte så många läsare, så jag känner mig ganska fri att spåra ur rejält och göra detta till en riktigt surrealistisk tramsblogg. Just nu tycker jag det är roligt att sitta/ligga och fundera på livet i Träsket och när jag kommer ihåg vad jag funderat på, så tycker jag det är roligt att skriva ner det.

Om någon annan tycker att det är roligt att läsa detta fruktansvärda trams, så ser jag det som en enorm bonus. Annars får jag väl skriva för döva öron och blinda ögon.

Tyvärr tror jag att åtminstone de närmaste veckorna så kommer bloggen att vara just så här tramsig, helt enkelt pga att jag tycker det är roligt att komma upp med detta trams och även att skriva ned det.

Hälsar Ingi Björnsson

 

Kommentera

