Djurhållningen i Träsket

Träsket, som vi bor i är ju ganska stort. Åtminstone när Träsket befinner sig på sin ursprungsplats. Problemet med Träsket är ju att det har en viss underliggande förståelse av den fundamentala grundläggande kvantfysiken i Universum.

Detta innebär att Träsket oftast befinner på sin ursprungliga lokalisering, men kan helt plötsligt placera sig i Stockholms centrum, Tyresö, Manhattan, Tokyo eller lite mer glesbefolkade ställen som Abisko eller Novosibirsk.

Uppenbarligen beror detta på att om man har en underliggande förståelse av den fundamentala kvantfysiken i Universum, så är inte avståndet mellan tex San Francisco och Adelaide större än mellan sidorna 3 och 17 i en kartbok. Men nåja sånt begriper inte jag mig på.

Problemet är dock att vi har ett antal kreatur i träsket, nämligen:

  •  10 kor
  • ca 30 grisar
  • runt 40 höns (och en tupp)
  • 12 getter
  • Ett antal katter
  • 4 hundar

Samt människorna och och de mytiska varelserna som också bor där.

Jag berättar detta pga att läsare har undrat var Träsket egentligen ligger och hur det ibland verkar som att det ligger mitt i ödemarken, ibland mitt i Stockholm, Tyresö, Manhattan etc. Och mitt svar är helt enkelt för att så är faktiskt fallet. Träsket flyttar på sig.

Det här har ju sina problem. Ett av de mindre problemen är att när man ibland går ut i sina boxerkalsonger i gryningen för att göra sin morgonkiss på gräsängen, så står man där mitt på Times Square med kalsongerna neddragna och Petter-Nicklas i handen, precis när rusningstiden börjat.

Ett betydligt större problem är att ibland, men långt ifrån alltid, när Träsket förflyttar sig, så förflyttar det även med boskapen!

Inser ni hur komplicerat det är när man vaknar mitt i Tokyo, stående i kalsongerna, med 10 kor, 30 grisar, 40 höns (och en tupp) samt 12 getter och man inte ens begriper språket när 20 japanska poliser kommer skrikande och undrar vem som äger dessa djur?

Nä mindre kvantfysik i Träsket anser:

Ingi, kossorna, getterna, grisarna och hönsen.

PS

Katterna verkar däremot gilla dessa kvantresor.

DS

Kommentera

