Åtvidaberg

Undertecknad var ju tvungen att åka ner till Åtvidaberg i ett tjänsteärende. Ity jag är en väldigt social (eller socialt osäker) person som inte gärna färdas utan mitt entourage, dvs Träsktrollet, prinsessan, pissenisse, Öfversten och åsnan, så frågade jag om de inte ville följa med till denna pärla som ligger så vackert vid Bysjön och där man även kan betrakta den underbara herrgården Adelsnäs.

Nåja man kan inte hävda att entusiasmen  från entouraget var stort, men efter mycket om och men så lyckades jag lura Träsktrollet, Kontorstrollet och hans katt Scratch att följa med till Åtvidaberg.

Detta visade sig dock vara en total katastrof. Åtvidaberg var förvisso vackert, även om de i mitt tycke har lite för många och för stora rondeller. Men katastrofen uppstod när både Träsktrollet och Kontorstrollet envisades med att fråga SAMTLIGA Åtvidabergare följande fråga ”Varför får inte jag äta sten, när fotbollslaget Åtvidaberg?”

Jaha, och vem tror ni fick en blåtira, klockan nio en måndagskväll? Ja inte fasiken var det det Träsktrollet eller Kontorstrollet! Nä det var just undertecknad.

Hädanefter åker jag till Åtvidaberg utan Träsktrollet och Kontorstrollet. Fasiken vet om jag törs ta mig med dem någonstans?

Undrar Ingi Björnsson.

PS

Jag vill knappt berätta om tillfället när Träsktrollet, prinsessan och jag besökte ABBA museet. Träsktrollet gick runt hela tiden och skrek ”Varför får inte jag fälla träd, när Agneta Fältskog?”. Självklart slutade det med att vi blev utkastade och med livstids avstängning. De tog det tom så allvarligt att inga av våra släktingar, vänner eller kollegor (nuvarande eller föredetta) någonsin får besöka ABBA museet eller ens komma inom 200-meters avstånd till ovan nämnda museum.

Tack och lov så har vi inte fått samma besöksförbud till Åtvidaberg (än så länge).

/DS

Kommentera

