Ingrid Jönsson och flickvännen.

Undertecknad har ju trots allt haft någon enstaka flickvän i sin ungdom.

Detta försiggick naturligtvis i den fornhistoriska tid då mobiltelefoner icke var tillgängliga, så skulle den unge pilske kavaljeren kontakta sin hjärtas flamma, så blev han tvungen att antingen skicka brev via postverket eller ringa hem till den unga damen i fråga, till den fast inkopplade telefonen som delades av samtliga i familjen, INKLUSIVE den unga damens föräldrar!

Följande trialog uppstår när undertecknad ska ringa upp sin dåvarande käresta och tillika flickvän:

  • Jaha detta är herr X.
  • Jo jag heter Ingi. Är Johanna hemma?
  • (I bakgrunden); Johanna det är någon som påstår att det är en Ingi. Men jag hör ju på rösten att det är en pojkdjävel! Mig lurar han INTE!!!
  • (I bakgrunden); Pappa det är ju min pojkvän och han heter faktiskt Ingi.

 

Det lustiga är att jag under mitt yrkesliv har haft kontakter med stora delar av världen och det är ENBART i Sverige som mitt namn varit ett problem.

/Hälsar Ingrid Jönsson och Ingi.

PS

Undertecknad funderar allvarligt på att döpa om bloggen till ”Ingrid Jönssons blogg”, men tyvärr så protesterar både pissenisse och Träsktrollet i högan sky då. pissenisse KRÄVER att namnet ska vara kvar och Träsktrollet hävdar att om nu bloggen ska byta namn så ska den heta ”träsktrollsbloggen”. Undertecknad törs inte en rådfråga Öfverste von Gyllenstråhle i denna fråga.

/DS

 

Kommentera

