Ingrid Jönsson och jag

När undertecknad, dvs Ingi Björnsson försöker beställa ett bord på en restaurang eller försöker boka en catering inför en studentskiva eller en 40 eller 50 års fest, så vet undertecknad att det kommer att gå åt helvete!

Undertecknad är extremt noga med att de ska skriva upp mitt mobilnummer, ity jag vet att de icke kommer att skriva upp mitt namn korrekt.

80% av försöken så finns min bokning i namnet ”Ingrid Jönsson”, 10 % ”Inger Jönsson”, 5 % ”Ingrid Börjesson”, 4% ”Inger Börjesson”, den övriga 1 % fördelas på Ingmarie, Ingegerd, Ingalill och Inge.

Då brukar jag ändå bokstavera mitt namn. Dvs jag säger ”Ivar Niklas Gustav Ivar”, samt att jag även klart och tydligt säger att mitt efternamn kommer från de där bruna lurviga djuren som SKITER i skogen och som förekommer i sången om ”Mors Lilla Olle” och även är vanligt förekommande i Ryssland.

Ändå, så 80% utav de tillfällen jag kommer till restaurangen så hittar de inte min bokning.

Nå har ni någon Ingrid Jönsson, frågar jag? Med mobilnummer 070-xxxxxxx. frågar jag.

Jo det har vi ju, svarar de. Men vi kan ju inte ge bort hennes bokning till dig!

Hälsar Ingrid Jönsson (alias Ingi Björnsson)

Kommentera

