Berg och dalbana

Träsktrollet som är sur för att han inte fick följa med till Kreta tillsammans med mig och min hustru, har tjatat på mig om att jag, pissenisse, Öfversten och han ska åka på semester tillsammans. Gärna till Kolmården sa Träsktrollet.

Varför till Kolmården? Frågade undertecknad.

Jo sa träsktrollet; Det finns en del varelser där som jag har en viss släktskap med. Typ gorillorna, vårtsvinen och pingvinerna. Samt vill jag åka i den nya berg och dalbanan. Sa Träsktrollet.

Haha sa Öfversten; Du törs ju för böfvelen knappt åka hiss!

Nu ska du inte vara elak, sa pissenisse. Om Träsktrollet vill åka berg och dalbana, så åker vi berg och dalbana.

Sagt och gjort så gick vi in på webben och kollade upp denna nya berg och dalbana och fann följande artikel på Ny Teknik

Vi fann ju genast ett problem: Längdgräns 120 cm! Träsktrollet är dryga 2.10, undertecknad 1.88, pissenisse ca 1.77 och endast Öfversten är nära 120 cm gränsen och då enbart på grund av att han amputerat bägge benen efter det finska vinterkriget.

Nu undrar vi om det är rimligt att bygga en splitter ny berg och dalbana där endast småbarn och småväxta får möjlighet att åka i? 120 cm det är ju typ som stolarna på Ryan Air!.

Undrar pissenisse, Träsktrollet, Öfversten och Ingi

Kommentera

