De kallar mig Moby Dick, den vita valen.

Både pissenisse, Träsktrollet och undertecknad trivs bäst i skuggan. Dock så har undertecknad gått med på att resa med på en solresa till Kreta. Då min vackert bleka valformade (ja inte välformade) lekamen inte sett sol på ca 15 år, så försöker jag smyga in lite sol på denna valrosskropp.

Inser ni att det tydligen inte räcker med att sitta 10 minuter i solen? Nä man ska tydligen sitta minst en halvtimme på varje sida! Med tanke på att jag är en ganska fyrkantig om än rund person så blir detta åtminstone TVÅ timmar! Dessutom så ska man sitta mer eller mindre naken!

Till yttermera visso, om man nu ska kunna läsa något i detta solstek så krävs det solbrillor. När jag går inomhus för att hämta ett glas vatten eller för att gå in och pudra näsan, så springer jag in i närmsta dörrpost ity jag inte ser något med solglasögonen på. Det blir ju tvärmörkt!

Nä det där med att sitta och sola anser jag vara ett mycket överskattat nöje. Bättre vore att sitta i bersån i linnekostym, halmhatt och ett glas hemmagjord hallonsaft!

 

Tycker både pissenisse, Träsktrollet och Ingi.

Kommentera

